Moje zkušenosti s lihovými fixami

Nedávno jsem si udělala radost a koupila jsem si lihové fixy na vybarvování. Nejsou značkové a nestály mnoho. Nejtěžší asi bylo vybrat vhodné odstíny. Zkoukla jsem několik videí a zjistila, že nejdůležitější je mít základní barvy a šedé na stínování. Vybrala jsem si 36 barev do sady. Nyní si moc ráda vybarvuji otisky razítek, i když nemám tvořivou náladu. Jen bych ráda upozornila, že nemám porovnání s jinými značkami.

Několik postřehů:
1. Rozhodně to chce akvarelový papír
2. Barvy jsou velmi syté
3. Hůře se mi pracuje s bezbarvým fixem, kterým se fixy rozmazávají do ztracena
4. Občas se mi rozpije inkoust, musím ještě vyzkoušet jiné
5. Červená se občas rozpije mimo otisk, na tuhle barvu si musím dávat pozor


Postupuji tak, že vybarvím razítko světlejší barvou, pak nanesu na menší části tmavší odstín nebo šedou. Pak vezmu opět první fix a tím propojím tmavší se světlým. Pokud nestihne podklad zaschnout, je to snazší. Pokud zaschne, několikrát světlejším odstínem přejedu přes tmavší odstín, tím ho aktivuji a pak jde zase lépe propojit se světlým odstínem.

Dva listy jsem vybarvila světlejší žlutou, jeden tmavší.
Při focení barvy trošku klamou, ale první fotka odpovídá odstínům nejvíce.

Pro porovnání nechávám list vpravo bez propojení barev. Vlevo jsou odstíny propojené. Vpravo tedy vidíte, kam nanáším tmavší odstín, vlevo výsledek smíchání.

Nejprve dva světlejší listy: Na světlejší žlutou jsem nanesla tmavší odstín.

Na kraje listů jsem dala světle hnědou a hnědooranžovou na střed.

Doprostřed jsem naťupkala červenou.


List, který jsem vybarvila hned zpočátku tmavší barvou, jsem vystínovala hnědo-oranžovou.

 


Dále jsem si vyzkoušela vybarvit nové razítko muffinu. Košíček je tónován dvěma zelenými odstíny a šedou. Srdíčka jsou po vybarvení domalována bílou gelovkou.

I jemnější otisky jdou vymalovat hezky. Jen dveře musím příště vymalovat líp. Tento obrázek byl jedním z prvních pokusů a vidím na něm nyní určité chybky.

Vysloveně dobře se vybarvují medvídci. Toto razítko fakt miluju. :)

Určitě budu lihové fixy ještě používat. Nezanevřu ale ani na akvarelové pastelky, fixy z Kiku, vodovky, anilinky a vybarvování distress inkousty. Jsou jemnější a pro některé příležitosti vhodnější.


IlonaK2


Komentáře

Oblíbené příspěvky