Mini album v krabičce - harmonika

Na úvod bych chtěla poděkovat za velmi milé ohlasy na moje různá mini alba. Když jsem nedávno dávala jednu fotku na Pinterest, oznámil mi, že už tam i stejná fotka je. To jsem měla radost. Dlužila jsem ještě mini album Ondráškovi. Chtěla jsem jej vyrobit ale jinak, zajímavě, nevšedně a hlavně nějakou konkrétní technikou.

Rozhodla jsem se o vlastní dekorování papíru vodovými - anilinovými barvami.

Potřebujete:
bílou čtvrtku
anilinové barvy
štětec (já použila široký a plochý)
vodu
černý fix
pár dekorací
fotky asi 4,5 x 4,5 cm

Připravila jsem si základ pro 8 fotek a 8 popisků, tj. 16 stran. Podle nákresu níže 4 harmoniky.

Pak jsem začala dekorovat jednotlivé strany. Vodou jsem přetřela čtvrtku, vždy dvě strany, které patří k sobě. Vodorovně, svisle. Pak jsem si vodou naředila anilinku. Dělala jsem tečky, čárky, kombinovala jsem dvě různé barvy. Také jsem papír nakláněla, aby se barva rozpíjela a roztékala konkrétním směrem. Pokud mi barva stekla uprostřed, osušeným štětcem jsem ji setřela. Také jsem již existující flíček barvy dokápla vodou, opět se to rozpilo. Vše jsem ale dělala s vědomím, že si jen hraji a že vše je povolené. Sůl jsem tentokrát vynechala, ale myslím, že by bylo moc pěkné, některé sytější místa posolit. (Sůl nasaje vodu i s barvou a na místě, kde ležela, je místo světlejší. Viz článek Vodové a anilinové barvy.)

Výsledné papíry mi přišly poměrně barevně syté, měla jsem strach, že fotka zanikne. Nakonec jsem je ale použila s tím, že jsem je jen decentně dozdobila pár výseky a hlavně černým zdobením, rámečky, jednoduchými malůvkami.



Krabičku jsem kdysi dostala od Gabrety, ve větším mnosžví. Pouze jsem si nadekorovala další kousek papíru. Našla jsem jeden utržený, tak jsem ho rovnou využila. Nalepila jsem ho poněkud křivě. :-(



Pak jsem slepenou, nazdobenou harmoniku vlepila do dna krabičky. 


Na první stránku jsem použila výseky mráčků, které jsem orámovala černými čárkami a domalovala jsem kapičky. Protože si nejsem jistá, co udělá černý fix s fotkou, domalovávala jsem zpravidla jen tu stránku, kde jsou fotky a ne protější. Výjimku tvoří háčky a čárky nad písmenky. Čas to prověří. :-) 
U okurkového salátu jsem jen orámovala stránku. Byla to vlastně první dekorovaná stránka. Radila jsem se s kamarádkou Jitkou na skype, co s těmi sytými barvami a ona mi poslala fotku takového rámečku. Tak jsem jej hned nakreslila.


 Opět jednoduchý rámeček u schovaného Ondry a doodlingový rámeček u housenky. Tady jsem použila dvě malé hvězdičky jako dekoraci.


Kreslení křivých rámečků je vlastně hrozná zábava. :-) Dozdobila jsem jen malým kartonovým srdíčkem. Na druhé stránce jsem použila výsek měsíčku, který jsem dostala už kdysi dávno a stále tu ležel. Ke spací fotce s kyblíkem na hlavně se mi náramně hodil. Dokreslila jsem jen očičko a hvězdičky.


Poslední stránky jsou opět jen jemně dozdobené rámečkem. Tohle mě fakt hodně bavilo. :-) 


Děkuji za nakouknutí,
IlonaK2



Komentáře

Okomentovat

Oblíbené příspěvky