Využítí deco folie

Určitě Vám neutekla jedna novinka ve scrapbookovém světě. A to použití deco fólií. Jsou to metalické tenké fólie, které mají jednu stranu pouze stříbrnou a druhou metalickou. Když si sednete s kávičkou k internetu, určitě najdete plno využití. Ať od speciální "laminovačky", kde se fólie přichytí jen na černý tick z tiskárny až po udělátko, kterým si můžete namalovat jakýkoliv obrázek. Dnes Vám ale ukážu návod, kde nebudete potřebovat žádné extra pomůcky a budou Vám stačit pouze ty metalické fólie. A uděláme si z nich celé přáníčko.

Hned na začátku si vymyslíme, jak bude přáníčko vypadat. Já bych chtěla udělat celé pozadí pomocí fólií a pak kytičku s nápisem. Takže tak, jak jsem si to vymyslela to prve naembossuji bílým práškem. Je to klasika, kterou všichni znáte. 



Pak si vystřihnu kousky fólií a přiložím je na bílý emboss. Jdou kombinovat, můžete je různě stříhat. Můžete si je i trošku podržet washi páskou.


Na celé pozadí jsem musela použít fólie dvě. Dají se koupit i velké archy fólií, ale já pro začátek chtěla zkusit, zda to vážně bude fungovat a koupila si malé. Fólii dáváme tou metalickou stranou nahoru.


Pak zapneme klasickou laminovačku a obrázek jakoby zalaminujeme. Zde pochopíme, proč jsme prve embossovali. Emboss se nám v laminovačce trošku roztaví a natáhne na sebe tu fólii. Nemusíme se bát, že fólie uvízne nebo se roztaví ve stroji.


Kytičku jsem takto projela laminovačkou a mohu říct, že to nebylo to, co jsem očekávala. Fólie se přichytla i tam, kde nechci. Takže jsem zjitila, že moje laminovačka hřeje až moc a na další pokusy jsem použila čtvrtku papíru, kterou jsem dala nahoru. To ale bylo zase málo, někde jde vidět horký emboss, takže příště dám kancelářský papír.


Takto nějak vypadá výsledek pozadí. Kytičku Vám ani ukázat nemohu, jak hrozně dopadla.


Pak jen obstřihneme, nalepíme na základ přání a většinu máme hotovo. Přání už nepotřebuje nijak moc zdobit.



Kytičku jsem ale stejně použila. Pouze jsem ji vystřihla a podlepila 3D čtverečky. Celá se použít vážně nedala.


Takže ještě takové malé shrnutí. 
- Tam, kde chceme mít fólii obrázek prve naembossujeme horkým embossem
- Fólii přiložíme barevnou metalickou stranou nahoru
- Projedeme laminovačkou - zde je dobré zkusit, zda výsledek bude pěkný bez pomocného papíru, nebo jak tlustý tam má papír být.


Komentáře

Oblíbené příspěvky